ورزش

اقدام فوری محمدحسین میثاقی؛ ثابت می‌کنم که…

اقدام فوری محمدحسین میثاقی؛ ثابت می‌کنم که…

به گزارش خبرورزشی، محمدحسین میثاقی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که هیچ کدام از چهار باشگاه صدر جدول در فصل گذشته سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند و او می‌تواند این موضوع را ثابت کند.

میثاقی گفت: فاتحه سقف را چهار تیم صدر جدول سال گذشته خوانده‌اند. هر کسی می‌گوید رد نکردیم، بیاید من خودم ثابت کنم و ریاضی‌اش را بنویسم. هر چهار تیم صد درصد از عددی که‌ گفته‌اند، به روش‌ها و طرق مختلف بیشتر هزینه کرده‌اند.

به این ترتیب تیم هایی که مدعی رعایت سقف قرارداد و الزام عملی به قانون فدراسیون فوتبال هستند، می توانند به مجری برنامه فوتبال برتر مراجعه کنند و از او بابت این مساله استعلام بگیرند!

فارغ از ادعای میثاقی اما از همان ابتدا مشخص بود که قانون سقف قرارداد با چالش های همیشگی در فوتبال ایران مواجه خواهد شد. پیش از این در اوایل دهه ۹۰ نیز شاهد همین ماجرا بودیم. آن زمان، عزیزالله محمدی رئیس سازمان لیگ بود. مرور مصاحبه محمدی در ۱۳ سال قبل، خالی از لطف نیست.

عزیز محمدی در مورد انتشار پیشنهاد ۸۰۰ میلیونی برخی باشگاه ها و اینکه آیا برای فصل آینده همچون سال گذشته سقف قرارداد رعایت می شود یا خیر گفته بود؛ «سقف قرارداد مثل سال گذشته برای مربی و بازیکن همان ۳۵۰ میلیون تومان است و این مبلغ افزایش پیدا نمی کند.»

آن زمان گفته می شد که بازیکنان ملی پوش می توانند از سقف عبور کنند و ۴۵۰ میلیون قرارداد ببندند. عزیز الله محمدی در این رابطه توضیح داده بود؛ «سقف قرارداد همان ۳۵۰ میلیون تومان است و ملی پوش و غیر ملی پوش ندارد.»

و در نهایت بعدها مشخص شد که خیلی ها سقف قرارداد را رعایت نکرده بودند. چهره شاخص آن زمان در نقل و انتقالات، مهدی رحمتی بود که ۱۰ سال بعد در مصاحبه ای گفت: ۳۵۰ میلیون سقف قرارداد بود و من اولین نفری بودم که به سازمان لیگ رفتم و گفتند قراردادت همین قدر است. من دروغ نمی‌گویم همان موقع قرارداد من بیش از یک میلیارد بود.

بیشتر بخوانید: کدام تیم‌های لیگ برتری در سقف بودجه تخلف داشته‌اند؟

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا